Kubica o warunkach w Niemczech

Ten wyścig był na pewno udany dla Roberta Kubicy ( Willams). Po karach dla kierowców Alfy Romeo zajął 10 miejsce, zdobywając swój pierwszy punkt w F1 po swoim powrocie. Polak wypowiedział się o swoich wrażeniach:

„Zapomniałem, jakie są strugi wody spod samochodów i jak słaba jest widoczność. Myślałem, że nocne odcinki specjalne w samochodzie rajdowym z mgłą, kiedy wyłączasz światła, ponieważ dodatkowe światło nie pomoże Ci w nocnej mgłę, jest już szalone. Ale tam przynajmniej możesz coś zobaczyć i masz notatki, więc mniej więcej wiesz, gdzie jesteś.

Tutaj szczególnie pierwsze okrążenie było ciężkie. Nie miałem pojęcia, gdzie jestem. Wycofywałem się, każdy się wycofywał. To było dość konserwatywne podejście.

Walczyłem z przyczepnością, z utrzymaniem samochodu na torze. Ale w sumie powiedziałbym, że to było cenne doświadczenie.

Na pewno dziewięć lat to dużo czasu ale dalej myślę, że w tych warunkach często chodzi o trzymaniu koncentracji i zachowanie spokoju, chociaż wiele samochodów było szybszych od nas, albo większość albo każdy wciąż masz jechać na swoich limitach, a nie do tego, co widzisz, obok Siebie

Źródło: Racefans.net

Daniel Górski

Dodaj komentarz